A Google a napokban élesítette a koronavírus számára létrehozott úgynevezett SOS oldalát. Az ilyen oldalakat az amerikai keresőóriás 2017-ben vezette be, és minden olyan nyilvános krízisben élesednek, amely veszélyt jelent az emberi életre.

A Google SOS oldalak reklámmentesen mutatják meg a fő tudnivalókat az olvasóknak, ahol elolvashatók a legfrissebb hírek, megtalálhatók a linkek a megbízható forrásokhoz, és a gyakorlatban is felhasználható biztonsági tippek is elérhetők.

Az aloldal Magyarországról nem elérhető, sem a koronavírus vagy a korona vírus, sem a corona virus vagy a coronavirus kifejezéseket begépelve. Angol nyelvterületről begépelve a keresőszót megjelenik a 2019 Novel Coronavirus és alatta az SOS Alert felirat.

Ez alatt kaptak helyet a Top Stories featured snippet, a legújbb megbízható cikkekkel a témában. Utána következnek a legfontosabb tweetek, illetve asztali gépekről indított kereséseknél jobb oldalt az úgynevezett tudáspanel. A koronavírus esetében itt linkek találhatók a WHO oldalára, illetve a Biztonsági tippek is angol nyelven.

a Google koronavírus SOS oldala

A Google még korábban elmagyarázta ebben a bejegyzésében, hogyan segít szándékuk szerint az embereken a számos SOS oldal:

Világszerte csapatokkal rendelkezünk, akik a forrásaikat a kormányhivataloktól, hírvezérektől, megbízható médiumokból és a nem állami szervezetektől szerzik be. Emellett olyan Google alkalmazásokból is begyűjtik az adatokat, mint a Google News, a Google Maps, a Waze és mások.

Ahol megjelenik, az egész világon ugyanaz a koronavírus SOS oldal látható, de idővel ezek tartalmát az amerikai keresőcég a helyi igényekhez és információkhoz igazíthatja.

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan dönti el a Google, hogy mikor van szükség SOS oldalra?

A Google ehhez számos kérdést megvizsgál, például az érintett területen mennyire használják az internetet, mennyire hozzáférhetők az adatok a kormányhivataloknál vagy más intézményeknél, és az aktuális krízis hatását az emberekre.

Hogyan értesülnek az emberek a krízisről?

Ha a keresőt használó személy eléggé közel van a krízishez, a Google egy bannert jelenít meg a számára az éppen folyamatban lévő krízis adataival. Ezzel olyanok is megfelelő információkhoz juthatnak, akik amúgy maguktól nem keresnének rá az adott témára.


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük