A linképítés lényege

Napjainkban a legtöbbünk életében fontos helyet foglal el az internet, azon belül is a keresőprogramok, mint például a Google. Sokszor nem jut eszünkbe egy információ, vagy csak utána szeretnénk nézni valaminek – ilyenkor pedig az ismert formulát használva: „Ráguglizok” – oldjuk meg a szituációt. De elgondolkodtunk már azon, hogy miért pont azokat az oldalakat adja ki nekünk a kereső?

1997-ben jelent meg a Google – alakulása után, 2-3 évvel pedig már a legnépszerűbb keresőprogramok közé tartozott, a találatokat egyedi módon sorba rendező algoritmusának köszönhetően. Ugyanis előtte a keresőprogramok kulcsszavak alapján működtek, ellenben ezzel a programmal, amivel azok az oldalak kerültek előre, amelyekre a témában a legtöbb link mutatott. A folyamat elősegítette a havidíjas keresőoptimalizálás elterjedését is, mivel a folyamatos munkára állandó SEO szakember szükséges.

Pontosan erről szól a linképítés

Egy cikk vagy igazából bármilyen szöveg kreálása után, amely felkerül az internetre, a program tud belőle táplálkozni. Például ha rákeresünk egy szóra, akkor a kereső azokat az oldalakat fogja kiadni, ahol, akár többször, megjelenik ez a szó.

Viszont egy-egy weboldal átirányíthat minket egy másikra. Ezt általában egy aláhúzott, kék szövegre kattintva teszi meg. Így alakul ki egy linkrendszer, hiszen amire átirányítottak minket, onnan megint csak valószínű, hogy továbbmehetünk, ugyanezzel a módszerrel.

A kereső pedig azokat az oldalakat fogja a legfelülre pakolni, amelyekre a témában a legtöbb link irányít át minket. Ezt sokan mesterségesen generálják, hiszen ebből mindenki profitál, sokkal hatékonyabb ennek köszönhetően a keresés. Lényegében a megtekintések működnek itt valutaként, minél több megtekintést generál egy oldal, annál nagyobb az értéke.

Leggyakrabban pár ezer karakteres szövegekről beszélünk, melyekbe egy-két link van beillesztve. Természetesen ilyenkor az oldalon még el lehet helyezni pár reklámot is, ezek plusz bevétellel szolgálhatnak alkalomadtán.

Tehát a linképítés egy hasznos mód az oldalaink népszerűsítésére, hiszen ezzel mindannyian hozzájárulunk, hogy a kereső effektívebben megtalálja azokat.

Nyilvánvalóan, hogy miután a Google sikert aratott ezzel, a többi kereső is átvette tőle ezt a módszert, például a Yahoo, Bing, DuckDuckGo és még sokan mások.

Categories:

No Responses

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük