A szövegírás a havidíjas keresőoptimalizálás egyik fő pillére, ha ez nem megfelelően működik, akkor sokkal gyengébb eredményeket hoz a munka. Ebben a bejegyzésben megnézzük, hogy milyen a jó szövegírás, hogyan lehet jó szövegírót találni, és mik a hátrányai a gyenge tartalom felhasználásának.

Szinonimák, LSI kulcsszavak, mesterséges intelligencia

A Google fő nyelve az angol, ezen „ért” a legjobban. A keresőalgoritmusa folyamatosan fejlődik, ehhez mélytanuló algoritmusokat és mesterséges intelligenciát használ. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a Google mérnökei ezeket a robotokat ráeresztik az internetre, ahol sok százmilliárd szót olvasnak el, felfedezik a szavak között lévő tartalmakat, és így megtanulják, mi a kulcsszavak jelentése, és ezeket hogyan használják.

A Google megalkotta az LSI kulcsszavakat, melyek nem szinonimákat jelentenek, hanem kapcsolódó kifejezéseket. A keresőóriás az internetes tartalmak feltérképezésével látta, hogy az emberek milyen szavakat használnak egymás mellett. Például, ha téli gumiról van szó, akkor ott gyakran esett szó a télről, a nyári gumiról, az olyan márkákról, mint a Continental, a GoodYear és a Hankook, illetve, terméknevekről, mint a Winter Icept vagy a Winterconcept.

Ha megnézzük, a téli gumi szinonimája lehet a téli abroncs, esetleg a téli kerék, a téli autógumi vagy a hideg évszakra való autógumi. Az LSI kulcsszavak viszont mások: Continental, GoodYear, Winter Icept, Winterconcept, csúszós út, autószerelő, időpontot foglalni, ADAC.

szakértő szövegírás a havidíjas keresőoptimalizálás során

Miért ezek az LSI kulcsszavak? Azért, mert ahol a téli gumiról beszéltek, jó eséllyel beszéltek az autószerelőről, az időpontfoglalásról vagy legjobb abroncsok típusairól. Ennek megfelelően, ma már nem elég úgy szöveget írni, hogy csak a kulcsszavakat sulykoljuk, hanem LSI kulcsszavaknak is szerepelniük kell.

De ki tudja, melyek az LSI kulcsszavak? A szakértők tudják, ezért részesíti előnyben a Google az ilyen tartalmakat. A téli gumi témában szakértő szövegíró nem csak azt csinálja, hogy minden bekezdésben megemlíti a téli gumi kifejezést, hanem ír a legújabb termékekről, és szinte 100%, hogy megemlíti a leghíresebb tesztet, a német ADAC autószövetség gumitesztjét.

Gyengébb SEO szövegírás vs. szakértői tartalom

A gyengébb SEO szövegírást és a szakértői tartalmat a kereső kétféleképpen értékeli: az elsőt átlagosnak veszi, és ad neki valamennyi SEO előnyt. A másodikban viszont megtalálja az LSI kulcsszavakat, ezért szakértői tartalomnak veszi, és sokkal erősebb keresőoptimalizálási hatás érhető el vele.

Azt ki kell emelni, hogy a Google nem köti az orrunkra a sok milliárd szöveg elemzésével megismert összefüggéseket és LSI kulcsszavakat. Ezért utóbbiakat csak megsejteni lehet. De egy szakértő szövegíró olyan szakmai anyagot ír, ami jó eséllyel a lehető legtöbb LSI kulcsszót tartalmazza.

A havidíjas keresőoptimalizálás Magyarországon kicsit másképp működik

A fentiekben bemutattuk, hogyan működik a keresőoptimalizálás angol nyelvterületen, most következzék Magyarország. Itt a havidíjas keresőoptimalizálást sok SEO szakember kissé másképp csinálja.

Általában a szövegírás a leggyengébb pont, mivel nagyon sok keresőoptimalizálási szakember arra törekszik, hogy minden hónapban készüljön „valamilyen” tartalom a Google számára. Ezekbe beteszik az adott short tail, mid tail és long tail kulcsszavakat, de a szöveg minőségére már nem figyelnek oda. Ez okkal van így, mivel a minőségi szövegírás jóval több pénzbe kerül, mint a „valami” elkészítése.

Szerte az interneten számos alkalmi „szövegíró” dolgozik, akik nem adnak számlát, nem írtak még korábban tartalmakat, és általában nem szakértői egyetlen témának sem. Viszont képesek arra, hogy óránként 1000 Ft-ért dolgozzanak, így a megbízó-szövegíró páros egymásra találhat. Ahhoz, hogy minőségi tartalom készüljön, ez nem elég.

Amiért a keresőoptimalizálás Magyarországon másképp működik, az pont a sokszor gyengébb szövegek felhasználása. A Google gyakran még nem eléggé „okos” magyar nyelven, hiszen nincs annyi tartalom, amiből tanulhatna, ráadásul elsődlegesen az angol nyelvterületre koncentrál, mert a Google vállalat számára abban van a pénz. Így Magyarországon a keresőóriást be lehet etetni gyengébb tartalmakkal is.

A másik ok, hogy sok területen még kicsi a SEO verseny. Az utóbbi években rohamosan fejlődik a keresőoptimalizálás felhasználása, de még mindig távol állunk attól a versenytől, ami az angol területen létezik. Így gyengébb tartalmakkal is lehet előnyöket szerezni.

A jövő a szövegírás területén

A jövőben azonban ezek a dolgok biztosan meg fognak változni. Szövegíróként mi tudjuk, hogy már most is számos ügyfél szakértői tartalmakat kér tőlünk. Ma már egyáltalán nem ritka, hogy egy 1500 szavas cikkre rámehet egy egész munkanap. Az elkészült anyag viszont olyan minőségű, melyet akár ügyfelek kezébe lehet adni, és képes a vállalat hitelességének felépítésére. Ezek nem SEO szövegek, amelyek csak a Google „beetetésére” kellenek, hanem tényleg értéket képviselnek.

Ahogy egyre több ilyen szakértői tartalom kerül fel a magyar internetre, mellettük nem tudnak majd labdába rúgni a gyengébb minőségű anyagok. Így, idővel rá lesznek kényszerítve a keresőoptimalizálási csomagokat kínáló SEO cégek, hogy ők is ilyen cikkeket használjanak.

A folyamat pedig öngerjesztő. Ahogy még több jó minőségű tartalom kerül ki a magyar weboldalakra, a Google még többet tanul belőlük, és magasabbra emeli az etalont. Az olyan oldalak, melyek korábban is csak „szemetet” publikáltak, akár vissza is zuhanhatnak a találati listák ranglétráin.

Szövegírás a havidíjas keresőoptimalizálás során: minőség a mennyiség helyett

Ha te is havidíjas SEO csomagokat keresel, azt tanácsoljuk, hogy szentelj kiemelt figyelmet a minőségi szövegeknek. Inkább kerüljön ki 4 darab kiváló anyag a weboldalra, mint 8 SEO szöveg, mely csak a Google számára készült.

Ezzel nem csak ma érhetsz el eredményeket, de a Google folyamatos algoritmusfrissítései során is versenyben maradhatsz, ráadásul az olvasóid szemében is felépül a bizalom a weboldaladdal és a vállalkozásoddal kapcsolatban.

Szövegírás – gyakran ismételt kérdések

Mik azok az LSI kulcsszavak?

Az LSI kulcsszavak olyan kifejezések, melyek gyakran megtalálhatók egy kifejezés környezetében. Nem tévesztendők össze a szinonimákkal.

Mi a havidíjas keresőoptimalizálás két fő pillére?

A havidíjas keresőoptimalizálás két fő pillére a szövegírás és a linképítés.

Miért működik Magyarországon másképp a keresőoptimalizálás?

Magyarországon még a gyengébb, SEO szövegek elkészítésével is lehet eredményeket elérni. Ennek oka a piacon lévő kisebb verseny, és az, hogy a Google még nem olyan kifinomult magyar nyelven, mint angolul.

Miért fontos szakértői tartalmakat készíteni?

A szakértői tartalmak felépítik az oldal hitelességét az olvasók szemében, ráadásul a Google folyamatosan előnyben részesíti a szakértői tartalmat a SEO célú szövegekkel szemben.


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük