A kulcsszavak jelentése ugyanaz a havidíjas keresőoptimalizálás során, mint az egyszeri SEO munkáknál. Érdemes azonban megnézni, hogyan kell(ene) szöveget fejleszteni a kulcsszókutatás segítségével.

Kulcsszavak jelentése – mi az a kulcsszó?

A kulcsszavak jelentése egyszerűen összefoglalható, ezek azok a kifejezések, amelyekre az emberek rákeresnek a Google keresőben. Persze más keresőket is használnak, ott a Yahoo, a Bing, a Yandex, a DuckGoGo, de Magyarországon majdnem mindenki a Google-t preferálja.

Ha azt szeretnénk, hogy a Google egy adott kulcsszóhoz, több kulcsszóhoz, egy egész témakörhöz társítsa az oldalunk, akkor ezeket a szavakat használnunk kell a szövegben. Ezzel megmutatjuk a keresőmotornak, hogy miről is szól a weboldalunk, és ennek megfelelő látogatókat fog küldeni a keresőjéből.

A kulcsszókutatás az, amikor megkeressük a weboldalunkhoz/szolgáltatásunkhoz tartozó kulcsszavakat. Persze ez még csak egy első lépés, hiszen értékelni is kell a szavakat, ráadásul sokszor több ezer kulcsszót is találhatunk. Melyekre van elegendő keresés havonta, hogy érdemes legyen vele foglalkozni? Melyikre kisebb a verseny, így könnyebb rá jó helyezést elérni? És így tovább.

Kulcsszavak jelentése, ha szöveget kell írni

A szövegírás során több dolgot is fejben kell tartani:

1. A Google már nem csak nem azt nézi, mi a kulcsszavak jelentése, hanem az egész szöveget vizsgálja. Így hiába írjuk bele egy szövegbe a kulcsszót, kulcsszavainkat 2-5-10-akárhány alkalommal, ha maga a szövegkörnyezet nem arról szól.

2. Hiába írunk nagyon jó szövegeket, ha azok nem tartalmazzák a megfelelő forgalmat szállító kulcsszavakat. Ilyenkor hónapokig csak szenvedünk, értékes pénzt/időt költünk el, mégsem jönnek a látogatók. Mindig legyenek ott a kulcsszavak a szövegben!

szövegírás úgy, hogy tiszta a kulcsszavak jelentése

3. Hiába írunk jó szöveget a megfelelő kulcsszavakkal, linkek is szükségesek. Ráadásul ezeknek lehetőleg olyan szövegkörnyezetből kell érkezniük, mely kapcsolódik az oldalunk témájához. Ha a témakörünk a havidíjas SEO, akkor hiába kapunk linket egy hűtőkről szóló szövegből, nem sok haszna lesz SEO szempontból.

4. Használni kell az LSI kulcsszavakat is. Ha megnézzük, mi a fő és kiegészítő kulcsszavak SEO jelentése, az LSI kulcsszavak teljesen mások lesznek. Ezek a kifejezések ugyanis azért kapcsolódnak a témához, mert gyakran szerepelnek a fő kulcsszavainkról szóló szövegekben. Például, ha a havidíjas keresőoptimalizálás a fő kulcsszó, akkor ott biztos gyakran megemlítik a Google, a szakember, a keresőmotor, az ár és a forint szavakat. (A havidíjas keresőoptimalizálás a Google keresőnek megfelelő tartalmat (is) készít; a keresőoptimalizálási szakember végzi a munkát; a keresőmotor szolgálja ki az emberek kereséseit; az olvasókat érdekli a havidíjas keresőoptimalizálás ára, és ezt gyakran forintban adjuk meg.)

A jó szöveg ennek megfelelően elsődlegesen kiváló, olvasmányos és hasznos tartalmat jelent. Szerepelnek benne a megfelelő kulcsszavak, épp annyiszor, hogy természetesnek tűnjön a használatuk, és az LSI kulcsszavak is feltűnnek a szövegkörnyezetben. Ugyanez igaz a linképítésre is, ott hasonló szövegbe kerül bele a weboldalra mutató viszontlink.

Összefoglalás: így kell jó szöveget írni

Akkor hogyan kell jó szöveget írni a kulcsszókutatás után, miután megvan a fő kulcsszavak jelentése, keresési gyakorisága, és a területen jelen lévő verseny? Az elkészülő tartalom legyen szakértői, kapcsolódjon a weboldal tartalmához, kapcsolódjon az adott kulcsszóhoz és szerepeljenek benne az LSI kulcsszavak.

Ha ezek az alapok tiszták, akkor önállóan is elkezdhetünk tartalmat készíteni, és pár százezer szó megírása után haladó szövegírók lehetünk. Vagy felkérhetünk egy profi SEO szakértőt, aki tudja, mi a havidíjas keresőoptimalizálás jelentése, és elvégzi minden feladatát.


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük