Az elmúlt napokban számos szokatlan helyezésváltozásról és fluktuációról adott hírt a keresőoptimalizálás közösség, főleg angol nyelven. Bár a koronavírus miatt az emberek keresési szokásai változhattak, az ekkora ugrások eléggé furcsák. Az interneten fellelhető vélemények közül válogattunk.

Google kereső változások – vélemények

Technológiai oldalam van, ahol programozási útmutatókat listázok, és ugyanezeket a trendeket látom a Google találati listáin. A múlt hétvégén 15%-kal magasabb forgalmat mérten, ezen a héten pedig tovább emelkedtek a számok. Eközben hétköznap nagyjából 20%-kal esett az olvasók száma. Mivel a hétvégi forgalom megközelítette a hétköznapit, így szerintem az emberek otthonról dolgozva keresik fel a webhelyem, és az értékek kiegyenlítődtek. Így a Google Dance szerintem az emberek megváltozott keresései miatt ekkora.

Az én oldalamon nagyjából 13%-kal több ember keresi az oktatási aloldalakat. A vírus előtt még egy 3%-os esést mértem, azóta viszont csak jönnek a látogatók.

Március 26-án és 27-én egy óriási keresési tüskét láttam a Google Search Console eredményei között. Ez ebben az évben a legnagyobb, valaki más is észlelt hasonlót?

Igen, nálunk is hatalmas a fluktuáció a Google találati listáin való megjelenés és a látogatók számának tekintetében. Eddig nem tudjuk, mi ez az ugrálás, a Google pedig tagadja, hogy egyáltalán bármi történt volna.

Egyetértek. Nagy változások láthatók a SERP-en, melyet már a Google-t figyelő weboldalak is érzékeltek. Úgy néz ki, az Amazon az összes találati listán az első helyre került, sokszor 5-30 napos szállítási határidőket ajánlva. A Google számára a kiskereskedők oldala nem számít, csak ha a hirdetésre költik el a pénzüket.

A COVID-19 vírus miatt módosultak a felhasználói szokások

Az általános vélekedés szerint a COVID-19 helyzet erősen befolyásolta, mire keresnek rá az emberek. Világszerte előtérbe került a kiszállítás, így az Amazonhoz hasonló, univerzális webáruházak forgalma is megnőtt. Ezt érzékeli a Google algoritmusa, és további előnyökkel jutalmazza a cég aloldalait. Azt még nem világos, hogy a Google mit fog tenni az ilyen torzulások megoldására, ha egyáltalán tenni akar valamit velük. A havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatásokat egyelőre még nem érintik a változások, mivel ezek hosszabb távra terveznek. Ha a fluktuáció azonban folytatódik, az meglátszódhat a havi vagy féléves eredményeken is.

A nagy figyelőoldalak is mind jelentős változásokat mutatnak, mely jól követhető például a SEMRush

a Google kereső SERP változásai a Semrush mérésében

vagy a SERPMetrics grafikonjain is.

a Google kereső SERP változásai a SERPMetrics mérésében

Kapcsolódó bejegyzések


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük